2016. február 11., csütörtök

5. hét - betegen a terepen?! - nem túl jó

dinamikus:)))
Hét közepétől valami nem volt jó, és most nem a 2 hónapja tartó helykeresés. Éreztem, a hangom is jelezte, hogy valami keresztül megy rajtam. Szerencsére ritkán vagyok beteg, de az aktuálisan hazacipelt betegségek (nátha, influenza, torokgyulladás) átmennek rajtam, nem jönnek ki csak... Gondolom ismerős érzés, nyűglődni és percenként figyelni történjen már valami. Nos ilyenkor sportolni, állítólag nem csak, hogy nem jó, hanem veszélyes is lehet. Kipróbáltam...

Elolvastam néhány cikket, kettő teljesen fedte egymást, ami érdekes a webbeteg oldalán forrásként van megjelölve egy külföldi cikk, míg a másik (nem nevezem meg cikk írója magáénak érzi az írást, megjegyzem ugyanaz szóról szóra. Nekem a webbeteg hitelesebbnek tűnt. 

"Ha elég erősnek érzi magát hozzá, akkor egy ártalmatlan nátha nem akadálya a sport folytatásának. Általában azonban nem árt az óvatosság! A sport elősegíti a vírusok szervezetben való terjedését, így azok legrosszabb esetben a szívet is megfertőzhetik. Az immunrendszer nem képes felvenni a harcot a kórokozókkal szemben, gyulladásos folyamatok indulnak be, szívizomgyulladás (myocarditis) alakulhat ki, mely akár halálos kimenetelű betegség is lehet.
Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/13928/sport-fertozo-betegen"


Zanzásítva, egyértelműen és egybehangzóan NEM ajánlatos edzeni, aktívan sportolni betegen. Ami fontos lázasan, hőemelkedéssel soha meg se próbáljuk. Tudom fontos lehet egy-egy verseny, nagyon rossz ha éppen aznap dőlünk ki. De nem megoldás a lázcsillapító és egyéb csodaszerek használatával ideiglenesen rendbe hozni magunkat csak, hogy elinduljunk. Elég sokszor hallottam orvostól, hogy ráhúzódik az izomra, a webbetegen azt olvastam egyenesen a szívizomra a gyulladás, és az már nem vicc. Meg kell tanulni elengedni dolgokat, (verseny, edzés, 2 hónapja tervezett program) sokkal egyszerűbbé válik minden.
Én nem engedtem el  szombatot, bár sem lázam nem volt, sem igazi betegségem, a kóros levertségen kívül (kezdek hozzászokni). Elindultam futótársaimmal a kéken, elég lassan ment az eleje is aztán 35 körül teljesen "megzuhantam". "Nagyobb" folyamatos terhelésnél szúrt a mellkasom, égett a torkom, izzadtam mint az igásló. Le kellett lassítanom, egyszer meg is álltam úgy szorított a mellem, emelkedőn fél levegővel haladtam, szörnyű érzés volt.
Az erőkifejtést, vagyis oxigént nem igénylő gurulások nem voltak gondok, lejtőn vitt a lendület, lábaim bírták, de semmi másom nem működött amint elkezdett emelkedni.   
Végig szenvedtem, megérte, csodás élmény volt, csapnivaló tempóban de meglett.
A meglepetés, hogy nem betegedtem meg, megjegyzem semmilyen gyógyszert nem szedtem be előtte, csak szörnyű izomlázam lett a felső testemben. Nem volt jó, többet NEM PRÓBÁLOM ki, MEG KELL TANULNI ELENGEDNI.        



5. heti kör, Szekszárd buszmegálló - Sötét-völg - Grábóc - Szálka - Mórágy - Bátaapáti - Apátvarasd/Vadászcsárda, ~59 km a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra útvonalán
Nagyon szép időben, napsütésben, enyhe széllel, reggel hideg napközben olvadt és 14celsius fok köré is felment, tökig érő sár.  


Felszerelés: Saucony Xodus 5 Gtx, Lasting Whk  zokni, Nike Dryfit nadrág, crestyle triko + vékony Crestyle Trevolution hosszú és rajta az új Montain Equipment Astron felső, déltől levettem a hosszú ujjút. Loap kiszsák (2x0.5lcola, vizes kulacs, 6 csoki, mogyoró, 4 szendvics, melegebb felső, kamásli,  

Letölthető útvonal: google térkép (maps, earth),


Sorry but the compiler is not perfect :)

Seven middle of something was not good, and now is not the place for 2 months-long search. I could feel my voice is signaled me to go through something. Fortunately, I am rarely sick, but the current hazacipelt diseases (colds, flu, sore throat), pass through me, just do not come out ... I feel familiar, and pay attention to every minute nyűglődni already done something. Well, this time to play sports, allegedly, not only to do good, but can also be dangerous. I tried ...
I have read several articles, two are completely overlapped, which is interesting as having webbeteg the side of a foreign article, while the other (do not call it writer ownership of the writing, I note the same, word for word. I was more credible than the webbeteg.

"If you feel up to it, it is a harmless cold is no obstacle to the sport continue. In general, however, be careful! The sport promotes the spread of the virus body, so their worst, the heart can infect. The immune system is unable to fight against pathogens, inflammatory processes are introduced, inflammation of the heart muscle (myocarditis) may develop, which can be fatal disease.
Details: http://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/13928/sport-fertozo-betegen "

Zanzásítva, clearly and unequivocally is not advisable to train patients to actively play sports. What is important is feverish, increase the heat to never even try. I know one can be an important race, a very bad day when you're out Doluje. But no solution using the antipyretic and other wonder drugs only temporarily fix ourselves that we started. Quite often I heard doctors to ráhúzódik muscle, webbetegen I read straight from the heart muscle inflammation, and that's no joke. You have to learn to let go of things (competition, training program designed for two months) will be much easier for all.

I did not let go Saturday, though none had no fever, no real my illness, pathological lethargy outside (I'm starting to get used to). I started running with my colleagues in the blue, quite slowly he walked to the front and then also around 35 "megzuhantam" completely. "Click" continuous load stab my chest, my throat was burning, sweating as the workhorse. Had to slow down, once he has stood squeezed my breasts, I walked uphill with air, it was a terrible feeling.
The effort, which does not require oxygen taxiing there were no problems, took the downhill momentum legs could carry, but nothing of others did not work as he started to rise.
I suffered was worth it, it was a wonderful experience, poor tempo but it is done.
The surprise is not that sick, note any medication not picked up in front of him, just have a terrible sore muscles in my upper body. It was not good, not try to learn more, you must learn to let go.

5 weekly circular, Szekszárd bus stop - Dark Volga - Grábóc - embarrassment - Mórágy - Bátaapáti - Apátvarasd / Hunter's Tavern, ~ 59 km in the Paul Rockenbauer South Transdanubian Blue Tour route.
Very nice weather, sunshine, little wind, cold morning in melted during the day and also went around 14celsius degrees, reaching full on mud.

Equipment: Saucony Xodus 5 GTX Lasting WHK socks, Nike Dryfit pants, crestyle TRIKO + Trevolution long and thin Crestyle on the new Montain Equipment Astron top, took off from noon to long sleeves. Loap small bag (2x0.5lcola, water bottle, six chocolate, hazelnut, four sandwiches, upper warmer, leggings,

Creative Commons Licenc
A Run any where a Creative Commons Nevezd meg! 4.0 Nemzetközi Licenc alatt van.
Az ezen publikus licenc hatáskörén kívül eső jogok megtekinthetőek itt: http://www.google.com/+GáborKuruczL